środa, 23 stycznia 2008

Dyr.Jerzy Heller

Dawno nie widziałem naszego dyrektora p.Hellera.Choć to nie do końca miejsce szkoły muzycznej,to jednak piszę o Nim bo jest wart naszej pamięci.To był naprawdę wielki ( mimo hm "szłusznego" wzrostu).
http://www.psmopole.edu.pl/Heller.htm
A ja pamietam Go ze spotkań - nie wiem dlaczego?-w Jego gabinecie,no ,po prostu na dywaniku.
Kiedy po którymś z egzaminów "nieco" zmęczeni degustacja napojów z zawartością nieopatrznie pokazaliśmy sie publicznie.My tzn kontrabasiści.Nie będę wymieniał ,moze Andrzej sobie nie zyczy ,he he.Pamietam do dziś ,w którym miejscu i jak wyglądał Jego gabinet.a rozmowa wyglądała mniej więcej tak:No to ile tam ...zdegustowaliście?
- (tu moja odp)
- a jak się bawiliście? ,warto było?
Ja - .........
- Taki mój obowiązek,musiałem Was tu zaprosić....Następnym razem..no juz wiecie ,jak to zrobić nastepnym razem....

I to było wszystko.Ale tak powiedziane,że zapamietałem do dzisiaj...

Miałem kiedys przyjemność mieszkać z Nim w jednym pokoju podczas przesłuchań w Elblągu
(i z Arturem Zawadzkim).Wczesnym rankiem budziły nas odgłosy pielęgnacyjno-kosmetyczne
Jego raczej ubogiej we włosy głowy.
Zdarzało sie ,że wpadal znienacka do klasy nr 5-kiedy byliśmy w trakcie "omawiania właśnie zdanego egzaminu"z naszym zawsze chętnym do takiego "omawiania" prof. Pawlikiem.
Aaa! Przecież to dzieki Niemu pojechaliśmy kiedys na Jazz Jamboree na cały tydzień !
My wtedy wydawaliśmy kasę tylko na" niezbędny do życia sprzęt".To wtedy Rysiu R.Wpadł
pod stół w Złotym Samowarze podczas koncertu Walk Away....

9 komentarzy:

Asiawsza pisze...

Dyrektor Heller Wielkim Dyrektorem Był! Mnie na wspomnianym komersie też dostrzegł po alkoholu i z dobrotliwym uśmiechem pogroził palcem i życzył...dobrej zabawy...

Marcel pisze...

To był wspaniały człowiek!Nigdy pózniej kogoś takiego nie spotkałem.On pierwszy zaoferował mi pracę nauczyciela gitary,wtedy jeszcze w ognisku.To był dla nas naprawdę duży autorytet.

Asiawsza pisze...

Właśnie! Ja też dzięki Niemu pracowałam w ognisku 2 lata. Gdyby nie zawirowania polityczne w kraju to mogłabym powiedzieć, że dzięki Niemu mogłabym pójść na emeryturę w wieku.....nie śmiać się!...46 lat...

Asiawsza pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Marcel pisze...

Ale nie pójdziesz? Co?

Asiawsza pisze...

No, nie, ale jak to zwykle bywa do końca nie są jeszcze ustalone zasady dla takich nauczycieli jak ja. Mam staż pracy gdzie brakuje mi 6 lat aby skorzystać z wcześniejszego przejścia i nadal nie wiem jak to będzie.Wolę myśleć pesymistycznie, że się nie uda, i ewentualnie cieszyć się jeśli tak byłoby po mojej myśli...

Rychu pisze...

Ten pod stołem to ja ?! Nic nie pamiętam !

Irek P pisze...

No pewnie,że nie -trudno by było pamiętać,he he .

baska zaba pisze...

Cześć, jeśli jeszcze tu ktoś zagląda! Mnie p.Heller przyjął do drugiej klasy, bo powiedział,że jestem za stara i jak skończę szkołę, to będę miała 5-ro dzieci. Ale się skubany co do ilości dzieci nie pomylił, tylko zajęło mi to dużo więcej czasu. Baśka Żaba